Ana içeriğe atla

CİLT NEMLENDİRME

Esnekliğini ve bütünlüğünü koruyan cildin sırrı nemdir. neme doymuş Sağlıklı bir ciltte, Su oranı %10'un üzerinde olmalıdır. Sağlıklı cilt, deri üzerinden gerçekleşen su kaybını dengeler.
Cildimizdeki su miktarı azaldıkça, vücut nem kaybeder. Bunun, hem içsel hem de dışsal olmak üzere, pek çok nedeni vardır. Hava şartları, klima, ilaç kullanımı, çıplak elle deterjan kullanımı dışsal nedenlerin başlıcalarıdır. Yaşlanma ise, nem kaybına neden olan en önemli içsel nedendir.
Cilt nemsiz kalırsa ne olur?
Cilt nemsiz kaldığında dayanıklılığı azalır ve çok çabuk yıpranır. Böylece ciltte ince çizgiler ve kırışıklıklar oluşur. Bununla birlikte aşırı kuruluk, pullanma, çatlak, enfeksiyon gibi cilt sorunları da ortaya çıkabilir.
Nemlendiriciler ne işe yarar?
Nemlendiriciler, cilt yüzeyinde, ince bir film tabaka oluşturarak, Suyun buharlaşmasını engelleyen, içeriğindeki su tutucu ajanlar sayesinde cildin ideal nem seviyesine ulaşmasını sağlayan, krem, jel ya da emülsiyon yapıda ürünlerdir.
Nemlendirici ve yumuşatıcı ürünler, kuru deri tedavisinde, normal derinin günlük bakımının sürdürülmesinde ve birçok deri hastalığının yan tedavisinde kullanılmakta ve giderek önem kazanmaktadır.
Nemsizlik ve kuruluk arasında ne fark vardır?
Nemsizlik her cilt tipinde meydana gelebilecek, geçici bir cilt problemidir. Su kaybı sonucu ortaya çıkar. Nemsizlik derecesine bağlı olarak, geçici pullanma ve gerilmeye neden olabilir.
Kuruluk ise genetik yapıya bağlı olarak meydana gelen, kalıcı bir cilt tipi özelliğidir. Lipit eksikliği sonucu ortaya çıkar. Sürekli pullanma ve gerilmeye neden olur.
Ortak belirtileri cildin donuk görünmesi, cilt yüzeyinin sert olması ve gerilme hissinin yaşanmasıdır.
Yağlı bir ciltte kuruluk yaşanır mı?
Evet, yaşanabilir. Cilt tipinin kuru olması ile cildin kuru olması aynı şey değildir. Yağlı bir cilt nemsiz yani susuz kalması nedeniyle kuruluk yaşayabilir ve cilt yağlı olmasına karşın ciltte pullanmalar görülebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DOKTOR KONTROLUNDE KULLANILAN KREM ACNELYSE

  Herkese merhabalar :) Normalde bir öneriyle gelirdim ama bu sefer buna öneri demeyelim. Çünkü bu bir ilaç, bu bir asit,  bu bir kimyasal peeling. Kesinlikle doktor tavsiyesiyle, çok dikkatli şekilde kullanmanız gereken bir krem.   Krem deyip geçilemeyecek bir krem. Sadece kış aylarında kullanılan bir ilaç. Dedigim gibi " KESİNLİKLE BİR CILDIYE UZMANINA GORUNUP KULLANIN " . Kesinlikle sorumluluk kabul etmem bu konuda.   Kremi 3 gündür kullanıyorum ve yüzüm gerilip soyulmuş başladı. Bolca nemlendirici ve evde olsam dahi güneş koruyucu kullanıyorum. Şu an  " kusma aşamasında " yani cildim ilk olarak, sivilce kusuyor. Çene bölgem çoğunlukta olmak üzere, bir kaç sivilcem var. Göz ve dudak çevreme kesinlikle sürmüyorum.   Bu kremi ilk kullandığımda 16 yaşında bir ergendim :) Nasıl kullanacağımı bilmediğim için Suratımda tüp patlamış gibi gezdim. İnanılmaz bir acıyla tabi. Yüzüm gerilmiş, catlamış ve soyulmuştu. Allah'tan leke falan kalmadı. Gözeneklerime iyi g

KOPOROZ VE TEDAVISI ( Yüzdeki kılcal damar )

Koporoz, bir dolaşım bozukluğudur. Yanaklar ve burnun üzerinde gözle görülen kırmızı damarcıklarla kendini belli eder. Koporoz, tehlikesiz bir oluşum. Genelde yüz ve parmaklarda ortaya çıkar. Damarların genişlemesi sonucu küçük kılcal damarlar cildin içinden görünür hale gelir. Dayanıksızlaşan damarlar tekrar büzüşemez. Aslında cilt altında bulunması gereken damarlar yüzeye çıkar, tıpkı bir ağ gibi. Koporozun önlenmesi Damarlarınızı fazla zorlamamanız için sıcak içecekler, acı baharatlar, aşırı güneş banyoları, sauna ve alkolden uzak durmanız gerekir. Ayrıca çok büyük sıcaklık farklarına da maruz kalmamalısınız, aksi halde damar sisteminiz yıpranır ve görünen kılcal damarlarınıza birkaç adet eklenir. Koporozlu cildin bakımı Kozmetik ürünlerle kuperoz, bir dolaşım bozukluğudur. Yanaklar ve burnun üzerinde gözle görülen kırmızı damarcıklarla kendini belli eder. Kuperoz, tehlikesiz bir oluşum. Genelde yüz ve parmaklarda ortaya çıkar. Damarların genişlemesi sonucu küçük k

MASKE DENEMESI

  Bugün rutin bakımdan farklı bir şeyler yaptım. Olmayan kar bütün rutinimi değiştirdi. " kar yağacak, fırtına çıkacak " diye heyecanlandırdılar ama burda kar falan yok :( Normalde banyodan sonra yapardım bakımı ama kar yağar, akşam iner oynarım diye, yüzüme buhar vermeyi tercih ettim. Önce cildimi temizledim, Peelingimi yaptım. Kaynar suyu bir kaba doldurdum. İçine biraz papatya attım ve havluyu kapattım. 25-30 cm.kadar mesafe bıraktım. Neden papatya tercih ettim? Çünkü antioksidan ve rahatlatıcı etkisi var. Bunlar da başka tarifler;  Cilt Beyazlatmak için Papatya Çayı Papatya cilt beyazlatıcı bitkisel bir etkiye sahip olup cildinizi tonunu açar. Kullanımı da oldukça basit. 3 adet Papatya çayı poşetini iki litre suya atarak kaynatıyoruz. Daha sonra papatya çayını bir tencereye dökerek bu iki litrelik suyun buharını yüzümüze tutuyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, kaynar vaziyette değil de 7- 10 dakika bekledikten sonra suyu hafif ılıtarak buharını yüze uygulam