Ana içeriğe atla

MASKE DENEMESI

  Bugün rutin bakımdan farklı bir şeyler yaptım. Olmayan kar bütün rutinimi değiştirdi. " kar yağacak, fırtına çıkacak " diye heyecanlandırdılar ama burda kar falan yok :( Normalde banyodan sonra yapardım bakımı ama kar yağar, akşam iner oynarım diye, yüzüme buhar vermeyi tercih ettim. Önce cildimi temizledim, Peelingimi yaptım. Kaynar suyu bir kaba doldurdum. İçine biraz papatya attım ve havluyu kapattım. 25-30 cm.kadar mesafe bıraktım.
Neden papatya tercih ettim? Çünkü antioksidan ve rahatlatıcı etkisi var. Bunlar da başka tarifler; 

Cilt Beyazlatmak için Papatya Çayı
Papatya cilt beyazlatıcı bitkisel bir etkiye sahip olup cildinizi tonunu açar. Kullanımı da oldukça basit. 3 adet Papatya çayı poşetini iki litre suya atarak kaynatıyoruz. Daha sonra papatya çayını bir tencereye dökerek bu iki litrelik suyun buharını yüzümüze tutuyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, kaynar vaziyette değil de 7- 10 dakika bekledikten sonra suyu hafif ılıtarak buharını yüze uygulamadır. Diğer yandan koltuk altı ve genital bölge kararmasına karşı da cilt beyazlatmak için banyo suyuna 2 litre papatya çayı ilave edilebilir.

Göz Çevresi Siyah Halkaların Azaltılması
Papatya çayının göz yorgunluğu ve göz çevresindeki koyu halkaları azaltmaya yardımcı olduğu da tespit edilmiştir. Bunun için basit bir bitkisel çözüm yapılabilir. Ilık suya 2 adet poşet papatya çayı ilave edeceğiz. 5 dakika sonra, sudan çay poşetlerini çıkartıp oda sıcaklığına kadar soğutuyoruz. Sonra kompres bir olarak göz çevremize yerleştirerek 25-30 dakika kadar bekletiyoruz. 

          15 dakika yüzüme tuttuktan sonra yumurta akı ve peçeteyle kendime burun bandı yaptım. 


Daha sonra cildimi temizledim. Temizlerken papatyalı suyumu kullandım. Sonra işin en önemli kısmına geldim. Uzun zamandır araştırdığım yosun tozlu aloe vera maskesini hazırladım. 

Böyle koyu yeşil ve pis kokulu bir maske oldu :) 

Yarım saat beklettim ve yine papatyalı suyumla temizledim. Buzluktaki papatyalı buzumu yüzümde gezdirdim ve son olarak, aloe verayı yüzüme sürdüm ve masaj yaparak iyice yedirdim. İlk gözlemlerim; 
  • Yüzüm pamuk gibi oldu. 
  • Çok iyi derecede nemlendi. 
  • Parlama oldu. 
  • Kan dolaşımımı harekete geçiri. 
İlk gözlemlerim bunlar. İlk seferde mucizeler olmaz, bunu biliyorum. 3-4 gün sonra tekrar yapacağım. 4-5 kullanımdan sonra etkisini göstermeye başlar. Bakalım, faydalarını görecek miyim? :) 
Sağlıklı, mutlu, huzurlu günler 😊 :) 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

DOKTOR KONTROLUNDE KULLANILAN KREM ACNELYSE

  Herkese merhabalar :) Normalde bir öneriyle gelirdim ama bu sefer buna öneri demeyelim. Çünkü bu bir ilaç, bu bir asit,  bu bir kimyasal peeling. Kesinlikle doktor tavsiyesiyle, çok dikkatli şekilde kullanmanız gereken bir krem.   Krem deyip geçilemeyecek bir krem. Sadece kış aylarında kullanılan bir ilaç. Dedigim gibi " KESİNLİKLE BİR CILDIYE UZMANINA GORUNUP KULLANIN " . Kesinlikle sorumluluk kabul etmem bu konuda.   Kremi 3 gündür kullanıyorum ve yüzüm gerilip soyulmuş başladı. Bolca nemlendirici ve evde olsam dahi güneş koruyucu kullanıyorum. Şu an  " kusma aşamasında " yani cildim ilk olarak, sivilce kusuyor. Çene bölgem çoğunlukta olmak üzere, bir kaç sivilcem var. Göz ve dudak çevreme kesinlikle sürmüyorum.   Bu kremi ilk kullandığımda 16 yaşında bir ergendim :) Nasıl kullanacağımı bilmediğim için Suratımda tüp patlamış gibi gezdim. İnanılmaz bir acıyla tabi. Yüzüm gerilmiş, catlamış ve soyulmuştu. Allah'tan leke falan kalmadı. Gözeneklerime iyi g

KOPOROZ VE TEDAVISI ( Yüzdeki kılcal damar )

Koporoz, bir dolaşım bozukluğudur. Yanaklar ve burnun üzerinde gözle görülen kırmızı damarcıklarla kendini belli eder. Koporoz, tehlikesiz bir oluşum. Genelde yüz ve parmaklarda ortaya çıkar. Damarların genişlemesi sonucu küçük kılcal damarlar cildin içinden görünür hale gelir. Dayanıksızlaşan damarlar tekrar büzüşemez. Aslında cilt altında bulunması gereken damarlar yüzeye çıkar, tıpkı bir ağ gibi. Koporozun önlenmesi Damarlarınızı fazla zorlamamanız için sıcak içecekler, acı baharatlar, aşırı güneş banyoları, sauna ve alkolden uzak durmanız gerekir. Ayrıca çok büyük sıcaklık farklarına da maruz kalmamalısınız, aksi halde damar sisteminiz yıpranır ve görünen kılcal damarlarınıza birkaç adet eklenir. Koporozlu cildin bakımı Kozmetik ürünlerle kuperoz, bir dolaşım bozukluğudur. Yanaklar ve burnun üzerinde gözle görülen kırmızı damarcıklarla kendini belli eder. Kuperoz, tehlikesiz bir oluşum. Genelde yüz ve parmaklarda ortaya çıkar. Damarların genişlemesi sonucu küçük k

MALIGN MELANOM

Malign Melanom;  kötü bir kanser türüdür. Genellikle deride kendini göstermeye başlayan hastalık, bağırsak ve göz çevresinde de görülebilmektedir. Tırnak altında, saç derisinde, çok az ihtimalde olsa görülebilmektedir.  Dünya çapında 160.000’den fazla vaka bulunmaktadır. Günümüzde, eskiye oranla daha çok görülmektedir. Bu rahatsızlık, çok ciddi ve tehlikeli bir boyut kazanmaktadır. Erken teşhis edilmediği takdirde ölüm ile sonuçlanabilmektedir. Vücudunuzdaki benler, kanser işareti olabilir. Özellikle yaz aylarında güneş ışınları sonucu oluşan lekeler, Malign Melanom kanserini tetikleyebilmektedir. Açık tenli ve beyaz tenli kişileri daha çok etkisi altına alan bu kanser türü, erkeklere oranla kadınları daha çok görülebilmektedir. Deri kanserinin en tehlikeli türü olan Malign Melanom, güneşe hassas olan ve çilleri bulunan kişileri, daha çok etkilemektedir. Erkeklerde genellikle sırt bölgelerinde, kadınlarda ise bacaklarda görülmektedir. Malign Melanom kanseri, genellikle sıcak iklim