Ana içeriğe atla

Tavuk Biryani Tarifi

Bayıla bayıla yediğimiz bir Hint yemeği biryani. Geçen gün bi cesaret geldi  " ben bunu yaparım  " dedim ve yaptım  :)

1 kg basmati pirinç
2 domates
Yarım çay kaşığı Safran
Yarım kilo kadar tavuk
1 soğan
1 tatlı kaşığı zencefil
1.5 tatlı kaşığı kişniş
3 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
Yarım tatlı kaşığı zerdeçal
Sıvı yağ
2 fincan şu
3 adet kakule
5 adet karanfil
Karabiber tuz

Derin bir tencereye su koyup içine kakule ve karanfili atıyoruz. Sonra pirinci atıp, biraz diri şekilde haşlıyoruz. Tencereye soğanı sarımsağı atıp, kahverengi olana kadar çevirip baharatları atıyoruz. Karıştırıp domatesi ekliyoruz. Tavukları bu karışıma ekleyip, 5 dakika çeviriyoruz. Sonra üzerine 2 fincan su ekleyip, 20 dakika pişiriyoruz. Daha sonra diri bıraktığımız pirincin üstüne soslu tavuğu koyuyoruz. Safranı 2 çorba kaşığı suda 5 dakika bekletip, yemeğe ekliyoruz. 20 dakika kapağı kapatıp kısık ateşte pişiriyoruz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

DOKTOR KONTROLUNDE KULLANILAN KREM ACNELYSE

Herkese merhabalar :) Normalde bir öneriyle gelirdim ama bu sefer buna öneri demeyelim. Çünkü bu bir ilaç, bu bir asit,  bu bir kimyasal peeling. Kesinlikle doktor tavsiyesiyle, çok dikkatli şekilde kullanmanız gereken bir krem.

  Krem deyip geçilemeyecek bir krem. Sadece kış aylarında kullanılan bir ilaç. Dedigim gibi " KESİNLİKLE BİR CILDIYE UZMANINA GORUNUP KULLANIN " . Kesinlikle sorumluluk kabul etmem bu konuda.

  Kremi 3 gündür kullanıyorum ve yüzüm gerilip soyulmuş başladı. Bolca nemlendirici ve evde olsam dahi güneş koruyucu kullanıyorum. Şu an  " kusma aşamasında " yani cildim ilk olarak, sivilce kusuyor. Çene bölgem çoğunlukta olmak üzere, bir kaç sivilcem var. Göz ve dudak çevreme kesinlikle sürmüyorum.

  Bu kremi ilk kullandığımda 16 yaşında bir ergendim :) Nasıl kullanacağımı bilmediğim için Suratımda tüp patlamış gibi gezdim. İnanılmaz bir acıyla tabi. Yüzüm gerilmiş, catlamış ve soyulmuştu. Allah'tan leke falan kalmadı. Gözeneklerime iyi gelip …

YOSUN TOZU MASKESI

Ne zamandır araştırma içerisindeyim. Adı lazım değil bir firma ürün satıyor. Ne sorsanız " herşeye iyi geliyor " diyorlar. Araştırdım, sordum, baktım. Sonunda kendi maskemi yapmaya karar verdim. Tamamen doğal ve paraben içermiyor.

  Koşa koşa aktarın yolunu tuttum. Dışarıda kar, kış, kıyamet hiç umrumda olmaz :) Aloe vera ve yosun tozu aldım. 250 ml. Aloe vera 28 tl. 50 gr.yosun tozu 15 tl. 50 gram az gözükmesin gözünüze. 1 seneye yakın kullanırım.

  1 tatlı kaşığı toza, 3 sıkımlık aloe vera ekliyorum. Fakat kıvama göre arttırabilir, azaltabilirsiniz. Koyu yeşil bir renk oluyor. Sürdüm yüzüme, çok hafif yanma hissettim ama 5 dakika içinde geçiyor, korkmayın.

  30 dakika beklettim ve temizleme sungerimi bol suyla ıslatıp yüzüme tampon yapar gibi uygulayıp,  kuruyan maskenin çözülmesini sağladım. Daha sonra suya batırıp çıkarıp bir güzel sildim. Temizleme suyumu papatyalı yapıyorum. 1 lt. Suya bir avuç papatya atıyorum 10 dakika bekletip süzüyorum. Bu sudan bir miktarını b…

Bir Alaçatı Macerası :)

İzmir; bizim balayı yerimiz, 2.evimiz, koşa koşa gittigimiz, Istanbul'dan sonra " evet, burada yaşarız " dediğimiz tek şehir. Çok çok özel  ♡ Festival sayesinde yine geldik, gördük; özlemişiz,

  Festivalin her anına şahit olmak için çarşı içinde, Harmoni otelde kaldık. Geçen seneden biliyoruz oteli, gayet temiz ve güzel.

Manzarası  ♡ :) 


1 saat uyuyup, hemen çıktık.  1 saat uyku o güzel havada iyi dinlendirdi bizi. 

Odamızın camından  :) 
Renklerin dansı  ♡ :) 

Tabi yine Veli usta dondurması :) Bana göre hâlâ " şirinler dondurması " bu :) 

Otelin sokağında bir tabela  :) 

Şu sokakta yaşasam hep  ♡






Akşam da, leblebili meyhaneye gittik. Süper bir eğlence vardı. Herkesin ağzı kulaklarında burda :) 


Sabah yola çıktık çünkü Alaçatı 'da nefes alacak yer yoktu  :) 

Gidip Boyoz yemeden olmazdı  :) 

Şu görüntü beni inanılmaz mutlu etti.  Kimse kimseyi rahatsız etmiyor, gençler oturmuşlar çimlere; sohbet muhabbet.  Bi memlekette herkes mi mutlu olur, mutlular vall…